1e communie Xaverius 2008 - Xaveriusparochie-wijkcomite

1e communie Xaverius 2008

Eerste communie Xaverius

Op  zaterdag 10 mei waren 30 kinderen van het Xaveriuscollege heel mooi uitgedost om hun eerste communie te vieren samen met hun ouders en grootouders. Dit jaar hadden ze reeds maanden gewerkt als puzzelstukjes die samen één geheel vormden. Een gemotiveerde groep moeders olv Erika Blomme slaagde er in om eenmaal per maand de meeste kinderen samen te brengen tijdens de kindervieringen van de parochie. De moeders zorgden er ook voor dat de kerk mooi versierd werd. Op de dag zelf ging een enthousiaste Pater Dejans de viering voor. Hij vertelde het verhaal van de herder op zoek naar het verdwaalde schaap en in  samenspraak met de communicanten evolueerde de eucharistieviering naar het moment waarop zij voor het eerst het lichaam van Christus mochten ontvangen.
Trotse ouders pinkten en traantje weg bij het meemaken van deze toch aangrijpende momenten. Elke communicant droeg op zijn of haar manier bij tot deze mooie viering door bijvoorbeeld  het aanbrengen van de offergaven, het voorlezen van een stukje tekst en het meezingen van de aangepaste liederen. Vooral tijdens het Onze vader beleefden de meeste aanwezigen hun kippenvelmoment. Die 30 kinderstemmen klonken zo puur en zo harmonieus. Alle liederen werden instrumentaal prachtig begeleid door enkele leerkrachten van het college. Het weer was ons goed gezind en dit zorgde ervoor dat de receptie, die door de oudervereniging werd aangeboden op een zonovergoten speelplaats, enthousiast werd gewaardeerd door alle aaanwezigen. Na het samen vieren in gemeenschap met andere gelovigen zette iedereen het feesten verder met eiegen vrienden en familie.