Gezinsviering Kerst 2014 - Xaveriusparochie-wijkcomite

Gezinsviering Kerst 2014

GEZINSVIERING en een beetje kerstavond in de XAVERIUSKERK op 24/12/2014

Een beklijvende voorstelling van de geboorte. Tussen twee onpersoonlijke appartementsblokken, een verlaten, dode straat in Doel. Aan de zijkant van de straat, verlaten en eenzaam Maria, Jozef en het kindje Jezus.
Niemand die naar dit wonderlijk gebeuren opziet. Iedereen blijft zitten achter zijn gesloten ramen. Niemand geïnteresseerd door dit wonderbaarlijke moment. Een typisch beeld van onze huidige maatschappij, uitgebeeld in een koele moderne Xaveriuskerk.

Velen waren die avond aanwezig en beleefden het verhaal van de geboorte samen met pastoor Didier en onze nieuwe diaken Peter. Peter bracht ons nog een warm verhaal op een eenvoudige wijze gebracht aan de hand van een PowerPoint presentatie.
Het was tevens een gezinsviering waar heel wat kinderen aan deelnamen met woord en zang. Het Trinidad ensemble zorgde voor de muzikale omlijsting.
Tijdens de viering werd ook nog een kind opgenomen in onze gemeenschap. Een fijne viering, die ons liet nadenken over het Kerstgebeuren. Na de viering werd aan elkeen nog een kleine attentie aangeboden door het parochieteam.

Zalige dagen en een vreugdevol 2015