Nieuw parochiesecretariaat - Xaveriusparochie-wijkcomite

Parochie > Info Parochie

Het oude secretariaat

Het nieuwe secretariaat

Een nieuw parochiesecretariaat !!!

Lang werd er over gesproken, er zouden veranderingen gebeuren in onze parochiegemeenschap. Ons vertrouwd parochiesecretariaat met een kleine vergaderruimte , en een 2 tal kamers van Pater Bob en broeder Van Tulder moeten plaats maken voor een conciërgewoning. Vele geruchten verspreiden zich in onze parochie Xaverius, maar gelukkig waren het weer eens foutieve voorspellingen.  De parochie blijft bestaan ! Ondanks de verhuis naar de voormalige kapel van de paters op de eerste verdieping garanderen wij dat de parochiegemeenschap verder blijft werken en dus ook zal kunnen rekenen op de nodige huisvesting voor vieren, ontmoeten, vergaderen en secretariaatswerk.
Door de nieuwe en moderne infrastructuur kan het secretariaat de nodige steun aan onze xaveriusgemeenschap verlenen.
De foto’s laten goed het verschil zien tussen het oude secretariaat en het moderne bureel.
Langs deze weg mogen we zeker de leden van het parochieteam niet vergeten  in de bloemetjes te  zetten die kasten leegmaakten, meubels verhuisden, met dozen papier sleurden en ook een groot gedeelte van het verouderde archief naar de paiercontainer brachten, en plannen van de inrichting opmaakte. Ook de vrijwilligers hebben hun steun bijgedragen door het verrichten van timmerwerk, het inelkaar zetten van kasten en bureaustoelen, reinigswerk, gordijnen plaatsen enz. Een bijzondere dank aan Bichec, de onderhoudsman van het college met zijn team François en Steve, die zorgde voor het schilderwerk en electriciteitswerken.
Dus beste mensen het gehele parochieteam staat voor u klaar om te informeren, diensten te verzorgen en u te helpen waar nodig.
Eind september, bij de start van het nieuwe werkjaar, zullen we u nog uitnodigen op een  receptie en dit eveneens ter gelegenheid van het parochiesecretariaat.