Priesterwijding Walter Ceyssens in Xaverius 2014 - Xaveriusparochie-wijkcomite

Priesterwijding Walter Ceyssens in Xaverius 2014

Priesterwijding van jezuïet Walter Ceysssens
in St.- Franciscus Xaveriuskerk

Op zaterdag 27 april werd Walter Ceyssens S.J. in onze kerk tot priester gewijd. De wijdingsplechtigheid werd voorgegaan door Mgr. Johan Bonny, Bisschop van Antwerpen, in concelebratie met P. Provinciaal Johan Verschueren SJ, E.H. Pastoor Didier Vanderslycke, Pater Jan Koenot SJ, Pater Nikolaas Sintobin SJ, Pater Bart van Emmerik SJ. De plechtige viering werd muzikaal opgeluisterd door het koor van het Xaveriuscollege o.l.v. Kathleen Segers.

Walter Ceyssens werd in Hasselt geboren op 30 mei 1973. Zijn kindertijd bracht hij door in 3665 As (Limburg). Na zijn Grieks- Latijnse humaniora aan het Sint- Jan Berchmanscollege te Genk studeerde hij aan de K.U.Leuven en werd er in 1996 licentiaat Taal en Letterkunde: Latijn en Grieks. Hij was acht jaar leraar klassieke talen in verschillende scholen te Tongeren, Genk, Hasselt en Bree maar vooral in het Mater-Dei instituut te Overpelt. In die periode studeerde hij nog  twee jaar Godsdienstwetenschappen in avondonderwijs te Hasselt.
In 2004 trad hij in het noviciaat van de jezuïeten te Birmingham (GB). In dat kader deed hij stages in Birmingham, Brugge en Londen en een pelgrimstocht in Spanje. Hij legde zijn eerste geloften af in 2006 en studeerde daarna vijf jaar filosofie en theologie (baccalaureaat) aan de 'Facultés jézuites du Centre Sèvres ' te Parijs. Daarna behaalde hij een Masterdiploma in de theologie aan de K.U.Leuven.
Tussen 2001 en 2011 nam hij vijfmaal deel aan de pelgrimstochten Loyola- Xavier. In april 2012 werd hij tot diaken gewijd te Parijs.
Vanaf september 2012 is hij benoemd tot leraar Latijn en Godsdienst in het Xaveriuscollege te Borgerhout Walter Ceyssens SJ draagt op zondag 5 mei zijn Eremis op in de H. Theresia-van-Lisieuxkerk te As.

Wij wensen Walter van harte proficiat en een mooi gelukkig priesterleven toe in dienst van de Heer en de kerkgemeenschap.