Soep op de stoep 2015 - Xaveriusparochie-wijkcomite

Soep op de stoep 2015

20 december 2015
Vandaag soepen we !!! ..... in de kerk

Elk jaar wordt door Welzijnszorg de actie "soep op de stoep" opgezet. Ook onze parochie doet mee met deze actie tegen de armoede. Enkele vrijwilligers zorgden dat er dit jaar weer verse soep klaar stond om te verkopen. Meer dan 50 liter soep werd klaargemaakt: erwtensoep, pompoensoep, broccoli soep, knolseldersoep, paprikasoep, wortel-knolselder soep, kervelsoep. Alles even vers !

De verkoop ging vlot van de hand, voor de eucharistieviering werden al heel wat liters aan de man of vrouw gebracht. Maar niet getreurd, er was nog voldoende soep om te verkopen na de viering. Ook kon men genieten van een lekkere kop warme kervelsoep. Een vaste verkoopprijs werd niet gehanteerd, een vrijwillige bijdrage voor welzijnszorg was voldoende.
Ook werd tijdens het soepen het charter , tegen de armoede, van welzijnszorg ondertekend door heel wat parochianen.

Dank aan de soepmakers voor het gratis maken van fijne soepen.