Vrijwilligersfeest februari 2014 - Xaveriusparochie-wijkcomite

Vrijwilligersfeest februari 2014

Parochie > Parochie Activiteiten

Vrijwilligersfeest 28 februari 2014

Dat, dank zij heel veel vrijwilligers, onze parochie een bloeiende gemeenschap blijft; is een feit.  Zonder hun enorme inzet, zou onze parochie, en ook het wijkfeest, niet blijven bestaan. Denken we maar even aan diegenen die onze kerk poetsen, de lectoren, de orgellisten, de bloemenschikster, de liturgische werkgroep, de verantwoordelijken voor het parochieblad, de leden van kerkraad en parochieteam, alle medewerkers die hun steentje bijdragen op ons jaarlijks wijkfeest..... en nog vergeten we er.
Daarom werd op die dag alle medewerkers uitgenodigd om samen hun verhalen onderling uit te wisselen, en samen te genieten van een heerlijk kaasbuffet, aangeboden door de parochie. Met 32 personen waren ze aanwezig in de gezellig aangeklede kleine parochiezaal. Na het klinken tijdens de aperitief op een vruchtbaar voorbije jaar, en een dank vanwege Frieda voor de inzet, kon aangeschoven worden aan het rijkelijk kaasbuffet. In 2013 moesten we helaas ook afscheid nemen van onze orgelist Wim Van Nieuwwinckel, die door gezondsheids redenen,  niet meer onze eucharistievieringen muzikaal kon opluisteren. Sinds september 1988 was hij actief in onze parochie. Namens het PT, werd door Frieda, een foto met daarop Wim in volle concentratie aan het orgel, en een waardebon voor Fnac aangeboden. Nadien werd door Wim Lanckpaep de PowerPoint voorstelling, die tijdens de nieuwjaarsreceptie vertoont werd in de kerk, met commentaar; op veler verzoek; gerepresenteerd. Ook werden de resultaten van de enquête over het wijkfeesten en de financiële resultaten mee gedeeld.
Met een  tas koffie of thee en een heerlijke praline werd het al snel 22 u, en was het einde van een fijne, feestelijke avond in zicht. Door een hele equipe "vrijwilligers" werd nog afgewassen en de zaal terug in orde gebracht.
Beste vrijwilligers, bedankt, en hopelijk mogen we terug op jullie rekenen dit jaar.