VRT mis op 17/1/2010 - Xaveriusparochie-wijkcomite

VRT mis op 17/1/2010

Parochie > Fotogallerij

Op zondag 17 januari was de Xaveriusparochie samen met de gemeenschap van de H. Drievuldigheid en Sint-Jan in feest ter gelegenheid van de Werelddag van de migranten en vluchtelingen. De plechtige misviering werd muzikaal en choreografisch opgeluisterd door de Afrikaanse en Indonesische Gemeenschap van Antwerpen. Pastoor Didier en een aantal ijverige voorgangers, een heel team van de VRT, een zeventigtal medewerkers – te veel om op te noemen – en een talrijke opkomst zorgden voor een speciale sfeer. De VRT zond deze viering rechtstreeks uit. Volgens deze zender waren er 128.256 tv-kijkers, wat volgens hen een zeer hoge score is. We kregen een massa reacties via e-mail w.o. heel veel uit Nederland en via de telefoon binnen. Op één na alle heel positief, sommige zelfs ontroerend mooi.