Wijding in de kathedraal 6/12/2015 - Xaveriusparochie-wijkcomite

Wijding in de kathedraal 6/12/2015

Parochie > Diakenwijding Raymond Luyten
Bisdom heeft zes nieuwe diakens

In een overvolle kathedraal werden zondag zes diakens gewijd. Het was voor het eerst in de geschiedenis van het bisdom dat zoveel diakens tegelijk werden gewijd.
 "Dit is een feest voor het bisdom en de kathedraal", zei Bonny. De aspirantdiakens werden kort voorgesteld. Koen Kint (48) uit Zoersel is godsdienstleraar in het Maris Stella Instituut  in Oostmalle, Peter Houlleberghs (56) uit Ranst is stafmedewerker van het vicariaat Kempen, Raymond Luyten (64) uit Borgerhout is verbonden aan de woon-zorgcentra Cleo in Berchem en Compostela in Borsbeek, Dries De Bakker (37) uit Rijkevorsel is parochieassistent voor de federatie Hoogstraten-Rijkevorsel, Jan Dams (39) uit Heist-op-den-Berg is lector godsdienst aan de Karel de Grote Hogeschool en Pieter Wieërs (42) uit Antwerpen is verbonden aan de kathedraal. In totaal zijn nu 89 diakens in het bisdom actief.
"Vrees niet dat je technisch werkloos wordt", zei bisschop Johan Bonny. "De nood aan barmhartigheid is groot." De bisschop beklemtoonde ook de belangrijke rol die de echtgenote en kinderen van de diakens zullen spelen: "Als de papa raar doet, zeg het hem dan. Je bewijst er hem, en ons, een grote dienst mee."

(jovb) GVA 7/12

Alle foto's: Mark Walker