Gezinsviering dec 2011 - Xaveriusparochie-wijkcomite

Gezinsviering dec 2011

GEZINSVIERING 24/12/2011

Xaveriuskerk

Wie dacht een normale gezinsviering om 17.30 u ,de vooravondavond van Kerstmis ,te mogen meemaken, kwam bedrogen uit. Met veel enthiouasme begroet pastoor Didier onze parochiegemeenschap als een grote familie met kinderen, oma’, opa’s, vrienden.  Rond het kleine altaar dat opgesteld werd voor het hoofdaltaar vroeg pastoor Didier om ons rond deze tafel te scharen, zodat de viering in de de grote kerk toch stemmig werd. Het was een feestelijke vooravond voor Kerstmis. Het licht van de kaarsen  was daar. Om zijn wijze, al verhalend over de betekenis van Kerst, en de impact op ons eigen innerlijke, loodste Didier ons door de viering. Een kerstverhaal gebracht door Erika, het ensemble Trinidad van de H. Drievuldigheidparochie dat enkele Vlaamse en Engelse kerstliederen brachten, de inbreng van de kinderen met teksten zorgden ervoor dat het een boeiende viering werd. Ook werd aan 2 kinderen de taak opgedragen lintjes te knippen in wit (vreugde), groen (hoop) en rood (liefde) en deze straks willekeurig uit te delen aan onze parochianen met de boodschap verbonden aan de lintkleur aan vrienden, kennissen door te geven.. Na de viering werd bij het afhalen van het lintje nog de mogelijkheid geboden onze mooie, sobere en klassieke kersstal te wonderen. Als kerstaandenken werd door het PT nog een kleine attentie in de vorm van een kaars aangeboden aan de aanwezigen.