Wijkfeest 18/19 oktober - Xaveriusparochie-wijkcomite

Wijkfeest 18/19 oktober

Wijkcomité > Wijkfeest 2014

Wijkfeest 2014 - het vervolg

Het was prachtig weer die 18 en 19de oktober. Een echt feestweer ! Vanaf 10 u 's morgens werden op zaterdag 18 oktober de handen uit de mouwen gestoken om de refter van het college klaar te
zetten voor dit tweedaags evenement. Stoelen en tafels werden aan de kant gezet en opnieuw geschikt . De nodige sfeerverlichting werd aangebracht. De tafelversiering zorgde voor een typisch herfstsfeertje. Met andere woorden, alles was klaar voor de start van de kaasavond en de quiz.
Ondertussen kwamen al heel wat bezoekers kijken en kopen op de rommelmarkt die zijn deuren opende vanaf 13.30 u. Een constante stroom van geïnteresseerden kwamen een kijkje nemen. Na hun aankoop of kijkbezoek konden ze nog genieten van een tasje koffie.
De kaasavond met 61 deelnemers was, zoals elk jaar trouwens, weer schot in de roos. Heerlijke fijne kazen, de ene soort al meer bekend dan de andere, zorgden er voor dat iedereen kon genieten.  Gezelligheid troef dus.

Om kwart na acht startte dan de quiz onderleiding van Wim, bijgestaan door de juryleden Raymond en Nic. De latere start had als oorzaak dat op het laatste moment geen 10 maar 12 ploegen deelnamen aan de quiz.  Er moesten nog op het laatste moment copies bijgemaakt worden van de antwoordformulieren en de fotoronde.
We hebben veel positieve reactie gekregen. Voor de ene ploeg was het een gemakkelijke quiz, voor de andere een moeilijke. Maar niemand was gebuisd, de ploegen lag dit bij elkaar in punten. Dus iedereen was tevreden, want elke deelnemer kon naar huis met een mooi plantje. Ook de bakken Leffe en Duvel gingen vlot over de toog.

De uitslag: 1. De kwiscatechisten (96 punten) 2. De hijsberen (94 p) ; 3. De gardenias (91 p) Totaal aantal punten te verdienen 107

Zondag 19 oktober  was het D-day.
Een nieuwe traiteur ging zorgen voor een heerlijke herfstmenu: Agnes Sorrelsoep, hertenragout met appel en veenbes en witloof en kroketten, en tenslotte een dessertpalet. Niks dan lof over dit menu en vooral de presentatie van het dessert  lieten de eters zich wegdromen of ze in een 5 sterren restaurant waren. Onze medewerkers moesten soms wel een tandje bijsteken bij de mise-en-place, het kroketten bakken, maar professioneel zoals ze zijn was alles perfect  op tijd klaar en kon vanaf 12 u een heerlijke maaltijd aangeboden worden.

Ook de tombola was op mum van tijd uitverkocht en dit dank zij het aanbod van mooie prijzen. De rommelmarkt die startte om 10 u kon rekenen op een komen en gaan van kijkers, en kopers.
Tijdens de middag werden ook heel wat pannenkoeken verkocht aan deze bezoekers.

Om 15.30 u werd het stilaan tijd om de festiviteiten te beëindigend. Heel wat van onze medewerkers waren moe, maar voldaan. Zeker de afwassers die honderden borden, messen, vorken, kommen moesten afwassen. De opruim van de rommelmarkt vergde ook heel wat energie om de resterende voorwerpen terug te stockeren.
Tenslotte moest nog de refter terug klaar gezet worden voor maandag.